Back to top

Zestig studenten van de opleiding Communicatie en Multimedia Design presenteerden afgelopen week hun prototypes. Acht weken lang gingen ze aan de slag met opdrachten van de achterban van Erfgoed Gelderland. Ieder groepje koos één opdracht uit en bedacht een interactieve en innovatieve oplossing. Met als doel iets te bedenken waardoor het erfgoed op een vernieuwende manier bij het publiek onder de aandacht kan worden gebracht.

De uitkomsten waren verrassend en inspirerend: zo maakten studenten een game waarin je als oorlogsfotograaf langs oorlogsmonumenten wordt geleid en gebeurtenissen van toen via augmented reality aan de huidige omgeving worden toegevoegd. Een andere groep ontwikkelde een escaperoute op basis van een bestaande wandelroute en sleepte daarmee een nominatie voor de SpinAwards Young Talent in de wacht. Een derde groep bedacht een laagdrempelig educatief platform voor docenten en leerlingen om een bezoek aan een van de in kaart gebrachte locaties te plannen. Een blog over dit project verscheen op historici.nl, het online platform voor geschiedenisprofessionals.